להצעת מחיר

דודי רוזברוך: שוק השילוח הישראלי השתנה ללא היכר

דודי רוזברוך: שוק השילוח הישראלי השתנה ללא היכר

מנכ"ל חברת מעין אוברסיז מלווה את ענף השילוח כבר ארבעה עשורים ומנפק תובנות של מי שחי את השטח ועדיין לומד בכל יום משהו חדש
27.04.17 / 14:06
דודי רוזברוך, מנכ"ל מעין אוברסיז
צילום: פבל טולצ'ינסקי
דודי רוזברוך, מנכ"ל מעין אוברסיז

דודי רוזברוך, מנכ"ל חברת מעין אוברסיז, מקבוצת מעין, מלווה את ענף השילוח האווירי והימי כבר ארבעה עשורים רצופים. את הקריירה שלו בתחום הוא החל בנמלי הים עם חברת היצוא החקלאי אגרקסקו ולאחר מכן עבר לשוק האווירי באל על מטענים, לאחר מכן לשוק השילוח הבינלאומי  בחברת תבל, ואחריה חברה ימית חיפה עד שבשנת 2000 הקים ביחד עם איתן ורמן, וחברת מעין שרותי מכס את מעין אוברסיז בע"מ, כזרוע השילוח הבינלאומי בקבוצת מעין, כך שהניסיון שלו בתחום הוא מגוון ורב. ובכל זאת, הוא אומר, "בכל יום אני לומד משהו חדש" .

 

רוזברוך נפגש עם מערכת PORT2PORT לאחרונה על מנת לחלוק איתנו את השינויים שהוא רואה מתרחשים לנגד עיניו בענף. למרות שהוא מלווה ופועל בתוך ענף השילוח, ההתפתחויות והשינויים בענף  נהירים וברורים לו כאילו הוא רואה את הדברים מבחוץ, במבט על מנותק וחד.

 

דודי רוזברוך: "בארבעה העשורים האלה רואים שינויים גדולים בענף בעולם, והשינוי הגדול במיוחד הגיע בעשור וחצי/שניים האחרונים", לדבריו. כמובן שגם השוק הישראלי השתנה לבלי הכר בארבעה עשורים, הטכנולוגיה תרמה את חלקה, שינויים פוליטיים, האינטרנט ועוד הרבה דברים נוספים שינו את עולמנו בכל כך הרבה תחומים אבל ענף השילוח - שנחשב עדיין במושגים רבים ענף שמרני ומסורתי שרק לאחרונה פותח באמת את שעריו לטכנולוגיה ולקדמה - עבר תהפוכות משל עצמו, ובייחוד בישראל.

 

רוזברוך: "בשנים הראשונות של הענף היו פה מספר חברות ישראליות פרטיות שפעלו זמן רב בשוק המקומי. אחר כך, באמצע/סוף שנות השבעים יצאו מספר חבר'ה מאותן חברות ישראליות מקומיות גדולות והקימו  חברות פרטיות משל עצמם, וכאן למעשה התחיל השינוי המהותי, החברות הפרטיות, ביחד עם האירועים הפוליטיים שהתרחשו פה בתחילה/אמצע שנות התשעים – בעיקר כמו הסכם אוסלו, היחלשות החרם הערבי -  פתחו למעשה את השוק הישראלי לעולם הרחב, אל החברות הגלובליות הבינלאומיות שהחליטו להיכנס ולעשות עסקים בישראל.

 

כיום, מציין רוזברוך, לאחר פעילות של מספר עשורים והשינויים שהתהוו ובמידה רבה התבצרו והתקבעו, הוא מבחין בצורה ברורה כיצד שוק השילוח מחולק לשלושה פלחים ברורים: חברות רב לאומיות ענקיות בקצה אחד ושחלקן הגדול כבר לא בידיים ישראליות, חברות קטנות מאוד או חברות נישה מתמחות בקצה השני, וחברות ישראליות, עצמאיות גדולות- אותן הוא מכנה "מקום טוב באמצע", כאשר קבוצת מעין הוא אומר, נמנית גם היא על פלח שוק זה של 'חברות מקום טוב באמצע'".

 

את הכתבה המלאה ניתן לקרוא בגיליון פסח של מגזין PORT2PORT.

 

לקבלת הצעת מחיר מלאו פרטים הבאים

שם מלא:
דוא"ל:
טלפון: